COMUNICAT DE PRESĂ Măsuri de prevenire a coronavirusului Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, condus de prefectul județului- Daniel Zamfir, în calitate de președinte și de șeful administrației județene, Marian Petrache, în calitate de vicepreședinte, s-a întrunit azi la Prefectura Ilfov și a aprobat următoarele măsuri: procedură pentru persoanele izolate la domiciliu – acestea vor fi înregistrate la DSP. Autoritățile locale vor achiziționa alimentele și apa necesare vieții de zi cu zi, iar acestea vor fi livrate gratuit [...]
Președintele Consiliului Județean Ilfov, Marian Petrache, va participa mâine, începând cu ora 11.00 la ședința Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Ilfov, pe tema coronavirusului. Ședința va avea loc la sediul Prefecturii Ilfov, din strada Smârdan, nr.3, București.
10 elemente comportamentale care trebuiesc urmate: Spălați-vă mâinile de multe ori; Evitați contactul cu persoane care sunt suspecte de infecții respiratorii acute; Nu vă atingeți ochii , nasul si gura cu mâinile; Acoperiți-vă gura și nasul daca stranutați sau tușiți; Nu luați medicamente antivirale si nici antibiotice decât în cazul în care va prescrie medicul; Curățați toate suprafețele cu dezinfectanți pe bază de clor sau alcool; Utilizați masca de protecție doar în cazul in care suspectați că sunteți bolnav sau în [...]
Vreau să îi asigur pe cetățeni că în fiecare dimineață port discuții cu prefectul, domnul Daniel Zamfir, care este șeful comandamentului pentru gestionarea măsurilor în problema coronavirusului, cu directorul DSP și cu directoarea Ambulanței București Ilfov.   L-am rugat pe directorul DSP, domnul Theodor Negulescu, să se asigure că toți medicii de familie au înțeles protocolul pentru această situație și procedurile de urmat, că toți medicii au echipamentele necesare și materiale de protecție, pentru că ei pot fi primul filtru în [...]
Președintele CJ Ilfov, Marian Petrache va participa mâine, de la 10.00, la o dezbatere organizată de Banca Mondială la sediul din Vasile Lascăr nr.31,  pentru elaborarea Strategiei de Dezvoltare a Județului Ilfov. Tema dezbaterii va fi dezvoltarea urbanistică necontrolată. Discursul președintelui CJ Ilfov pe această temă va fi transmis live pe pagina de Facebook a Consiliului Județean Ilfov.
Educația a fost, este și va fi prioritatea Consiliului Județean Ilfov. Viitorul Ilfovului depinde de viitorii ilfoveni. Cei mai importanți ani pentru formarea unui om sunt cei petrecuți la grădiniță și în clasele primare. Acesta este motivul pentru care în acest an construim de la zero, renovăm sau extindem mai multe școli și grădinițe din Ilfov: - Se extinde și se modernizează grădinița din Cernica. Suma alocată de Consiliul Județean Ilfov: 3 milioane de lei; - Se construiește o grădiniță cu program prelungit în Ciolpani. Suma alocată de Consiliul [...]
Image not available

Palatul Brâncovenesc de la Mogoșoaia

Palatul Mogoșoaia

Palatul Știrbei

Image not available

Mânăstirea Căldărușani

Image not available

Manastirea Samurcasesti

Image not available

Mânăstirea Snagov

Propunerea lansată de Reţeaua Actionăm Responsabil! lansată stakeholderilor din domeniul economiei sociale de a dezbate”Rolul principalilor piloni sociali în promovare” a fost privită cu mult interes.

Aproximativ 30 dintre aceștia au participat la masa rotundă „Rolul principalilor piloni sociali în promovarea economiei sociale” organizată în data de 25.08.2015, de Consiliul Județean Ilfov, în parteneriat cu Consiliul Județean Călărași, Centrul de Resurse pentru Cetățenie Activă, Asociația „Laboratorul de solidaritate” și Asociația „Viitorul lor depinde de tine”.

Evenimentul face parte din activitățile organizate în cadrul proiectului SOCEC.NET - rețeaua economiei sociale, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 și implementat în perioada ianuarie - decembrie 2015 în regiunile București-Ilfov și Sud-Muntenia.

Discuțiile animate din cadrul mesei rotunde a implicat atât reprezentanți ai autorităților publice, beneficiari ai proiectelor finanțate prin fonduri europene - DMI: 6.1. „Dezvoltarea economiei sociale”, cât și reprezentanții ONG-urilor cu activitate și experiență în domeniul incluziunii și economiei sociale.

Aceștia au evidențiat problemele care apar în implementarea proiectelor finanțate prin intermediul DMI 6.1, în special cauzate de întârzierea rambursărilor. Totodată, a fost subliniat faptul că persoanele vulnerabile angajate au probleme în a-și păstra locul de muncă, ceea ce afectează indicatorii de performanță ai proiectului, și implicit succesul acestuia.

În același timp, beneficiarii consideră că își asumă un risc major în implementare din cauza vidului legislativ care nu reglementează modul de cheltuire al sumelor și nu este specificat persoana responsabilă pentru contractele de convenție. Astfel, lipsa normelor de aplicare a Legii economiei sociale ridică serioase bariere în dezvoltarea și promovarea sectorului economiei sociale și împiedică apariția unor SES-uri sustenabile. Chiar și textul legii este unul perfectibil și nu acoperă toate aspectele legate de acest domeniu.

Evenimentul s-a bucurat de participarea unui foundriser cu experiență, doamna Cristiana Ionescu care a sugerat abordarea dezvoltării structuirii de economie socială cu ajutorul unui flux de capital operațional atras din surse private. Acesta ar acoperi riscurile generate de întârzierea plăților și ar ajuta SES-urile să realizeze mai ușor tranziția către perioada de sustenabilitate.

Prin organizarea evenimentelor de acest gen, partenerii și-au propus să contribuie la promovarea unor modele funcționale de structuri de economie socială, atât la nivelul publicului larg, cât și la nivelul companiilor și instituțiilor publice în vederea creșterii încrederii în efectele sociale pozitive aduse de acestea la nivelul ccomunitatii, contribuind în mod direct la îmbunătățirea semnificativă a oportunităților de ocupare adaptate nevoilor specifice ale persoanelor vulnerabile.

*Mai multe informații despre proiectul SOCEC.NET - Rețeaua economiei sociale sau despre activitățile derulate în cadrul proiectului puteți găsi pe site-ul www.socec.ro.